Onze eigenwijze weg

Ons DNA

Klachtenloket voor cliënten

Heb je een klacht? Zo kun je het oplossen
Bij Rondomzorg vinden we het belangrijk dat je je klachten bespreekt. Vaak kun je het probleem oplossen door er direct over te praten met je begeleider of iemand die je vertrouwt binnen Rondomzorg. Lukt dat niet? Dan helpt het Klachtenloket Zorg. Dit is een onafhankelijke organisatie die bemiddelt tussen jou en ons. Kijk voor meer info op Klachtenloket Zorg.

Wat doet de klachtenfunctionaris?

  • Helpt je je klacht goed onder woorden te brengen
  • Bemiddelt tussen jou en Rondomzorg
  • Is onafhankelijk en houdt rekening met ieders belang
  • Heeft een geheimhoudingsplicht, dus je privacy is beschermd

Als de klachtenfunctionaris je klacht niet kan oplossen, kun je naar de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Zij nemen een bindende beslissing.

Zo werkt het
Praat eerst zelf met je begeleider of vertrouwenspersoon over je klacht. Blijft het probleem? Bel het Klachtenloket Zorg, telefoon 070 310 53 92. Je krijgt een klachtenfunctionaris toegewezen die je ondersteunt.

Rondomzorg reageert binnen 6 weken op je klacht (eventueel 1 keer uitstel van 4 weken).
Ben je nog niet tevreden? Dan kun je naar de Geschillencommissie bellen via 070 310 53 10.

Contact

Klachtenloket Zorg
E-mail: info@klachtenloket-zorg.nl
Telefoon: 070 310 53 92
Website: www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg

Geschillencommissie Zorg
Contactformulier: Klik hier
Telefoon: 070 310 53 10
Website: www.degeschillencommissie.nl

Hoe werkt het?

Stap 1: Er is iets gebeurd, je bent het ergens niet mee eens of je voelt je onvrede over iets anders en je hebt hier een klacht over richting ons. Bespreek dit eerst binnen Rondomzorg en probeer het op te lossen met de persoon in kwestie. Lukt dat niet? Ga dan naar stap 2.

Stap 2: Samen met Rondomzorg lukt het niet om je klacht op te lossen. Dan stap je naar het Klachtenloket Zorg. Je kunt het Klachtenloket Zorg vrijblijvend bellen op het nummer: 070 310 53 92.

Stap 3: Het Klachtenloket Zorg wijst jou een klachtenfunctionaris toe die je gaat helpen bij het oplossen van je probleem. De klachtenfunctionaris informeert en adviseert je en kan helpen bij de bemiddeling tussen jou en ons. Ook kan hij of zij helpen met het indienen van je klacht.

Stap 4: Nadat je je klacht hebt ingediend, hebben wij 6 weken de tijd om te komen met een onderbouwde reactie. Als het om wat voor reden dan ook voor ons een complexe situatie is, mogen wij de behandeling van je klacht één keer met 4 weken verlengen. Daarna mag dat alleen als jij dat goed vindt.

Stap 5: Ben je na het ontvangen van onze onderbouwde reactie alsnog niet tevreden? Dan stap je naar de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Zij geven een bindende uitspraak over je klacht. Je kunt de Geschillencommissie Zorg bellen op het nummer: 070 310 53 10.