Klachtenloket voor cliënten

Het kan een keer voorkomen dat je ontevreden bent over hoe iets binnen Rondomzorg gaat. Misschien heb je een klacht over een van onze medewerkers, een probleem met je begeleider of kom je ergens niet uit. We vinden het ontzettend belangrijk dat je het eerst zelf bespreekbaar probeert te maken. Praat erover met je begeleider of een ander vertrouwenspersoon binnen Rondomzorg. Je klacht is namelijk iets waar wij van kunnen leren en we horen daarom graag van je wat er speelt. Zo kunnen we er niet alleen nu, maar ook in de toekomst voor zorgen dat jullie als deelnemers bij ons in een zo’n fijn mogelijke omgeving zijn. Lost dat niets op? Dan kun je je altijd wenden tot het Klachtenloket Zorg; een onderdeel van de Geschillencommissie Zorg, waar wij bij zijn aangesloten. Zij kunnen je helpen door een klachtenfunctionaris toe te kennen die je helpt als bemiddelaar tussen jou en ons.

Kijk voor meer info op Klachtenloket Zorg.

De rol van de klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris probeert je klacht op te lossen of te voorkomen en helpt je bij de verwoording richting ons, zodat we je nog beter kunnen begrijpen. Het klachtenloket is onafhankelijk en dat betekent dat die het belang voor zowel jou als het belang voor ons in het oog houdt. Fijn om te weten is dat je informatie veilig blijft, de klachtenfunctionaris heeft namelijk een geheimhoudingsplicht.

Als het de klachtenfunctionaris niet lukt om je klacht op te lossen, kun je met je klacht terecht bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Deze Geschillencommissie doet een bindende uitspraak over je klacht.

Contact
Wil je contact opnemen met het Klachtenloket Zorg of de Geschillencommissie? Dat kan!

Klachtenloket Zorg:
E‑mail: info@klachtenloket-zorg.nl
Telefoonnummer: 070 310 53 92
www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg

De Geschillencommissie:
Contactformulier: Klik hier om in te vullen
Telefoonnummer: 070 310 53 10
www.degeschillencommissie.nl

Hoe werkt het?

Stap 1

Er is iets gebeurd, je bent het ergens niet mee eens of je voelt je onvrede over iets anders en je hebt hier een klacht over richting ons. Bespreek dit eerst binnen Rondomzorg en probeer het op te lossen met de persoon in kwestie. Lukt dat niet? Ga dan naar stap 2.

Stap 2

Samen met Rondomzorg lukt het niet om je klacht op te lossen. Dan stap je naar het Klachtenloket Zorg. Je kunt het Klachtenloket Zorg vrijblijvend bellen op het nummer: 070 310 53 92.

Stap 3

Het Klachtenloket Zorg wijst jou een klachtenfunctionaris toe die je gaat helpen bij het oplossen van je probleem. De klachtenfunctionaris informeert en adviseert je en kan helpen bij de bemiddeling tussen jou en ons. Ook kan hij of zij helpen met het indienen van je klacht.

Stap 4

Nadat je je klacht hebt ingediend, hebben wij 6 weken de tijd om te komen met een onderbouwde reactie. Als het om wat voor reden dan ook voor ons een complexe situatie is, mogen wij de behandeling van je klacht één keer met 4 weken verlengen. Daarna mag dat alleen als jij dat goed vindt. 

Stap 5

Ben je na het ontvangen van onze onderbouwde reactie alsnog niet tevreden? Dan stap je naar de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Zij geven een bindende uitspraak over je klacht. Je kunt de Geschillencommissie Zorg bellen op het nummer: 070 310 53 10.